tisdag 17 april 2012

Så mycket att göra...

...så lite tid att göra det på.
Kalenderdekal från Pottery Barn
Den här veckan då Neo är hos mormor och morfar och jag dessutom har en karl på resande fot så är det SÅÅÅ många saker jag skulle vilja hinna göra. I vanliga fall så är det ju dagishämtning mitt på dagen alternativt både en Lillebror och en Storebror hemma som gör att saker och ting måste prioriteras bor under dagarna. Sen är det plötsligt kväll och då ska det lagas och ätas middag för att sedan nattas stort barn och förhoppningsvis till sist så ska man hinna ha lite kvalitetstid med den andra hälften. Ja och någonstans där ska lilla barnet få sig en sista matning och stoppas om.

Så för att få en liten överblick blev jag tvungen att skriva ned allt (jag är lätt nominerad till listornas okrönte drottning;)

Saker som SKA göras:
  • BVC-besök med Lillebror för att se om vikten bättrat sig iom ersättningen.
  • Dejta Sara och Isak inne i stan.
  • Ordna datum för dop.
  • Skicka in papper till förvaltningsrätten (min strid mot försäkringskassan:( )
Saker jag HOPPAS hinna göra:
  • Blogga lite extra.
  • Färdigställa ett av mina virkprojekt.
  • Sy fåglar.
  • Sy kuddfodral.
  • Göra en mobil.
  • Måla en "stor" säng till Neo.
  • Måla en kista.
  • Kratta klart gräsmattan (200 av 2000 kvadrat avklarat;)
  • Stödså gräsmattan
  • Göra iordning Neos rum.
  • Göra en spaljé.
  • Snickra en liten planteringslåda/blomlåda.
  • Gå några promenader.
  • Läsa en bok.
  • Göra öppna-förskolan-premiär.
  • Rensa ut kläder till klädbytardagen i helgen (mer om den senare).
  • osv osv osv:)
Jag inser att jag nog får vara nöjd om jag kan bocka av nååågra av punkterna på listan...allt lär inte hinnas med, speciellt inte som listan aldrig blir klar och den dessutom innehåller punkter så som njuuuta av lugnet, titta på en riktig tjejfilm och bara vara:)

Nu: dags att sätta fart så jag kan börja bocka:)

2 kommentarer:

  1. Ojoj, du har då att göra! Men försök att ta det lite lugnt också och "bara vara"
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, jadu, den listan var inte att leka med! ;-) Ses imorgon! Kram

    SvaraRadera