torsdag 12 juli 2012

Jag klara't !!!




en lycklig och ganska mycket förvånad maja med beviset i handen, suddigt och dant...men det blir lätt så när man springer in på en offentlig toalett för att fota sig själv:)
Tänka sig...igår fick jag ett körkortsbevis i min hand:) Efter att ha kuggat uppkörningen i Falun i tisdags (en osynlig...för mig iaf 30-skylt) så tog jag tjuren vid hornen och lyckades få en avbokad tid för uppkörning i Uppsala redan dagen efter...dvs igår (annars var det slutet av augusti det fanns tider). Eftersom jag mest bara kört i Falun och Uppsala bevisligen är något större kändes det långt ifrån bra när jag satte mig i en för mig helt ny bil...en stor jäkla jätte till Volvo (självfallet kombi) med en minst sagt barsk kvinna bredvid mig. 

Känns fortfarande overkligt och jag bara väntar på att någon ska tala om för mig att det bara var ett skämt och att jag måste göra om det hela en gång till. MEN det måste jag ju INTE...nu har jag det där kortet och oj så glad jag är...en ny era har inletts i Leialand. Nu ni Sara och Marie kommer ni få brygga kaffe och värma kanelbullar:)

Och Sara: TACK för att du fick mig att boka den där tiden fast jag egentligen aldrig mer ville sätta mig i en bil.

- postat på språng

8 kommentarer:

  1. Ett stort Grattis! :D *kram*

    SvaraRadera
  2. Men åååh grattis! Vad roligt! Har du någon bil också! När ska jag sätta på kaffet?
    Kraaaam!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att du klarade den andra uppkörningen i ny bil och allt!! :D GRATTIS!! :D

    SvaraRadera
  4. Stort grattis!
    Lika bra att ta tjuren vid hornen med en gång!
    Kram

    SvaraRadera
  5. STORT GRATTIS!!!! det är så himla skönt när man väl fått kortet!!
    p.s jag har bytt bloggadress!!

    kram
    Lina

    SvaraRadera
  6. Grattis till dig, bra jobbat!!

    känner igen den där overkliga känslan! Fast det gått 1,5 år så känns de lite overkligt fortfarande:)

    Kram till dig och grattis igen!:)

    SvaraRadera