torsdag 10 januari 2013

Att sakna sig själv

Trött. Suddig. Blek. Grå. TRÅKIG

Jag stannar upp och tittar i spegeln. Känner inte igen personen som tittar tillbaka. 2013 är året då jag ska ge mig själv mer. Året då jag ska kravla upp ur hemma-mamma-livet. Året då jag ska sätta min träning och mitt mående före det där extra plocket i hemmet. Det här är helt enkelt året då jag vill lägga mer energi på mig själv för att i slutänden även ha mer energi över till alla andra...till allt annat.

Det är dags att få mer ork, le mer, bli gladare och trivas mer med både livet och mig själv. Det vinner alla på i längden.

6 kommentarer:

  1. Det låter som en härlig inställning och devis inför året och jag är övertygad om att du kommer att fixa det med bravur!

    SvaraRadera
  2. Låter bra! Heja, heja! Ses nästa lördag va? :-)

    SvaraRadera
  3. Bra där!
    Hoppas att vi lyckas få till en träff inom en snar framtid :D

    kramkram

    SvaraRadera
  4. Amen.
    Skriver under på precis allt.
    Kram från en annan grå mamma!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att höra att fler satsar på sig själva detta år!
    Jag kände att 2012 var 'vårat' år då jag var mamma och sambo- och helt ärligt, inte så mycket mer.
    2013 är MITT år.
    Jag är fortfarnande både mamma och sambo, men jag är framförallt Tess.

    Tess älskar skor.
    Tess älskar att träna.
    Tess älskar att vakna varje morgon. Så vill jag ha det!

    SvaraRadera
  6. Att läsa din blogg är som att följa sitt eget liv. Blek, grå, risig och trött är bara förnamnet.....vart JAG tog vägen har jag ingen aning om, men jag saknar henne ;O)

    Tanken var att 2013 skulle bli MITT år men det får vänta till nästa då det kommer ytterligare en liten knodd till sommaren (nej det var absolut inte planerat)

    Kram
    Linda

    SvaraRadera